Monday 23 November 2015

HCMC : DAY 4 (14.11.2015) BABAI HCMC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Penerbangan ke KUL pagi ni adalah jam 10:45am. Terlebih dulu sarapan dengan nestum dan biskut jam 05.30am. Kami bergerak awal ke International Airport jam 06:00am dengan taxi Vinasun. Jika ikut meter, tambang adalah 120.000vnd tapi kami bagi selebihnya memandangkan selamat sampai di airport.

Tan Son Nhat International Airport

Alhamdulillah…. Tiada masalah yang berlaku semasa proses check-in. Semuanya berjalan lancar. Walaupun kami tiba awal, kaunter check-in tetap dibuka jam 08:00am.

Setibanya di KLIA 2 jam 02:00pm waktu Malaysia, kami meneruskan hala tuju memasing di mana Si Bulan meneruskan perjalanannya dengan menaiki flight AirAsia. Manakala aku pula meneruskan perjalanan dengan menaiki bas Plusliner di Pekeliling jam 05.30pm dengan mengendong beg di belakang (10kg), beg di hadapan (3kg) dan juga beg tangan… Fuhhhhh… sangat-sangat meletihkan.
Hasil tangkapan kami berdua
Aku - 13kg / Cik Bulan - 16kg

Dengan ini berakhir sudah, kembara kami di Ho Chi Minh City Vietnam. Alhamdulillah... syukur kepada-Nya diberi kesempatan untuk merasai pengalaman di negara ini dan dipermudahkan segala urusan. Ianya merupakan suatu perjalanan yang menyeronokkan.

* Serba sedikit informasi yang ingin dikongsikan serta bajet & itenarary bagi trip ini........